Wednesday 6 November 2013

BAJA ORGANIK BERPROSES (TAHI AYAM)

Baja Organik Berproses ( Tahi Ayam ) Berat: 40 kg/perbeg

Baja tahi ayam atau tinja ayam adalah baja Pilihan Terbaik, Termurah dan Disyorkan kepada petani.

Baja Organik (Chicken Manure) sangat popular dikalangan pengusaha nursery, penanam sayur komersil terutama untuk sayuran daun, sayuran buah, tanaman buah-buahan (Betik, Pisang, Kelapa Sawit dan lain-lain).

Sangat sesuai untuk pokok kelapa sawit yang baru ditanam.

Baja tahi ayam kaya dengan kandungan Nitrogen (N) dan Posforan (P) dan Kalsium (K). Baja ini merupakan sejenis baja yang "Slow Release" iaitu tahap pengambilan nutrien yang lambat di dalam tanah. 

Baja Tahi Ayam yang diproses dalam bentuk palet.
Kelebihan Baja Tahi Ayam:
  • Menggemburkan tanah.
  • Memberikan kelembapan kepada tanah.
  • Mengekalkan kesuburan tanah.
  • Memperbaiki pH tanah.
  • Memperbaiki tekstur tanah dan sebagainya.

BAJA TAHI AYAM PROSES lebih mendapat sambutan walaupun harganya lebih mahal daripada harga tahi ayam fresh. Tahi ayam yang diproses dengan mengeringkannya dan diperkaya dengan kandungan NPK, dapat mengurangkan bau yang kurang menyenangkan, mengandungi  serta bahan Mikroorganisma Berfaedah.

Kelebihan Baja Tahi Ayam Proses ialah:
  • Kesan yang cepat terhadap tanaman.
  • Kurang bau.
  • Mengandungi baja tambahan NPK yang seimbang.
  • Mudah untuk disimpan di dalam stor.
  • Mudah untuk diangkut.

BAJA TAHI AYAM DIPROSES, MUDAH DAN SENANG...
HASIL BERKUALI, PASTI PUAS HATI...

38 comments:

  1. Salam.kat area alor setar ada jual x baja.tahi yg proses nie

    ReplyDelete
  2. Wasalam, Kat area Alor Setar saya tak pasti. Jika oder dalam kuantiti yang banyak kami boleh hantar. Boleh tinggalkan no. tel untuk di hubungi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi awk baja organic kompos dr syarikatvawk ni jeni N:P:K 213 ke sbb sy nk supply sebanyak 2000 matrix tan sebulan utk 3 tahun...

      Delete
  3. saya dr temerloh..sy berminat mnjadi agen..hubungi sy lokman 0179155842

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas kesudian menjadi agen... pihak kami akan hubungi tuan.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum. Baja tahi ayam pellet ni boleh dipos?

    ReplyDelete
  6. wasalam. Sebeg baja berat 40kg. Kos pos akan mahal. Puan berada di kawasan mana??

    ReplyDelete
  7. Boleh tahu bape harga untuk 40kg/1bag

    ReplyDelete
  8. Pn. Atikah Raihan boleh rujuk harga http://www.mudah.my/Baja+Organik+Berproses+Tahi+Ayam+-24104534.htm

    Harga masih boleh dirunding, bergantung kuantiti.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Terima kasih. Nanti pihak kami akan hubungi pihak cik.

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. bos tlng call sy. ni no fon sy 0162599157/01110871997(Zuaikha)

      Delete
    2. Salam.. Kalau saya nak tolak taik kambing dekat syarikat tuan boleh ke?.

      Delete
  12. saya dari kelantan...nak beli baja tahi ayam dalm 20 ribu tan...sila hub saya 0122324675

    ReplyDelete
  13. Saya Mr Ram Dari Karak Pahang. Sila hubungi saya jika memerlukan tahi Ayam asli Dari Karak. 0162327174

    ReplyDelete
  14. Nama saya Thillai, mewakili syarikat GC Farms Sdn Bhd dari Kuantan

    Sila hubungi saya ( 012-9250993) jika memerlukan tahi Ayam asli.

    ReplyDelete
  15. Saya berminat nak tahu lanjut tentang bekalan harga baja tahi ayam proses ni..

    Mohon hubungi saya di talian 019 3163286

    ReplyDelete
  16. Saya berminat nak tahu lanjut tentang bekalan harga baja tahi ayam proses ni..

    Mohon hubungi saya di talian 019 3163286

    ReplyDelete
  17. Saya berminat nak tahu lanjut tentang bekalan harga baja tahi ayam proses ni..

    Mohon hubungi saya di talian 019 3163286

    ReplyDelete
  18. Saya yusup dari Sungkai. Nak beli baja tahi ayam proses. Boleh hubungi saya 0192347696 atau email: yusuphas@gmail.com

    ReplyDelete
  19. assalammualaikum , saya nak tanya berapa harga jualan runcit yang dijual di seremban. Boleh call saya : 019 6929157 -razali email : razaly.ibr@gmail.com

    ReplyDelete
  20. saya ada minat nak beli tahi ayam berbentuk pellet harganya berapa?
    untuk lima ton. saya dari kg kayan sri manjung perak. 0165023163

    ReplyDelete
  21. Assalammualaikum saye umar dari pulau pangkor ... saye nak beli baja tahi ayam untuk tanaman sayur sayuran ...bole hubungi saye tak 01123145513

    ReplyDelete
  22. Baja tahi ayam di JOHOR
    (PONTIAN & KOTA TINGGI)

    BAJA TAHI AYAM TERUS DARI LADANG KAMI KEPUNYAAN KAMI SENDIRI
    PENGELUARAN 1-2 BULAN SEKALI HARVEST
    KAMI BOLEH MENGELUARKAN TAHI AYAM SEHINGGA 8000 GUNI

    ====>>> KALAU NAK LAGI MURAH, PERJANJIAN DI KONTRAKKAN , LAGI TERJAMIN DAN MURAH

    PACKING BAG 40-50KG = HANYA RM2.00-RM3.00 / BAG
    ATAU TERUS NAIK BARANG TANPA PACKING - 1 LORI TRELER


    TRANSPORT ANDA SENDIRI


    berminat boleh hubungi : 013-7929725 (Aron) atau 0197059927
    WHATSAPP ATAU HUBUNGI TERUS


    HANYA UNTUK PEMBELI YANG SERIUS SAHAJA

    ReplyDelete
  23. Minat nak beli tahi ayam processed, untuk kegunaan sayuran organic di Penang, contact 0164121903 Jimmy.

    ReplyDelete
  24. Hi, boleh saya tahu NPK value untuk baja tahi ayam ini? Thank you.

    ReplyDelete
  25. sya area jitra kedah.. mcmn sy nk order baja tahi ayam ni

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum bos bleh call sy tak. ni no fon saya 0162599157/01110871997(Zuaikha)

    ReplyDelete
  27. Watsap saya...0199662510..nak brli

    ReplyDelete
  28. watsap sy.. 0175518018. nk beli kuantiti byk..

    ReplyDelete
  29. Salam....area kuantan kat mane boleh dapat baja tahi ayam ni

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum...
    Ada penghantaran ke Brunei dan jika bolih membantu to set up kilang memproses di Brunei.

    ReplyDelete
  31. Saya nak beli baja duduk area penang boleh call saya 0138580102

    ReplyDelete
  32. saya tinggal area alor setar, Macamana cara ak dapat baja ni..(011.10605633)

    ReplyDelete