Tuesday 17 December 2013

BAJA GUNUNG BERAPI (BAKAM SUCI ORI)

BUAT MASA SEKARANG TIADA STOK UNTUK BAJA BIOTECH COMPOUND

READY STOK UNTUK
BAJA GUNUNG BERAPI (BAKAM SUCI ORI)


Baja Gunung Berapi (Bakam Suci Ori)

APA ITU BAJA GUNUNG BERAPI 
(Baja Organik Bakam Suci Ori)?


BAJA GUNUNG BERAPI (Bakam Suci Ori) atau nama saintifiknya ZEOLITE CLINOPTILOLITE adalah merupakan unsur ORGANIK DAN MINERAL SEMULAJADI yang diperlukan untuk kesuburan tanah dan memulihkan tanah mati. Ianya mengandungi (SILIKA (ALUMINASILICATE) yang tinggi di mana ianya mampu menigkatkan keupayaan tanah memegang baja dan nutrisi yang diperlukan oleh tanaman. 

Di samping itu, bentuk atom (honeycomb structure) yang terbentuk dalam baja ini dapat mengimbangi pengudaraan dan pengairan tanah. Ianya juga berfungsi sebagai agen rawatan tanah di mana BAJA GUNUNG BERAPI ini membetulkan tahap pH tanah masam (pH 3.0-5.0) kepada tahap pH tanah subur (pH 6.0-7.0). 

Ianya juga mengandungi Unsur Asas Baja Makro Nutrien dan Mikro Nutrien iaitu untuk penyuburan pokok, daun bagi menggalakkan pertumbuhan akar dan untuk penyuburan bunga dan buah. BAJA GUNUNG BERAPI adalah produk organik semulajadi yang mana ianya tidak memudaratkan kepada manusia dan binatang dan juga tidak akan menyebabkan keracunan di dalam tanah.

1 comment:

  1. Saya memerlukan baja MOP, SOA,Ac,RP dan sebagainya untuk jualan di kedai baja kami. Kami sedang mencari pembekal baja dengan harga kilang... Anggaran minima pengambilan 1 mt dan maksima 10 mt... Sekiranya tuan dapat membekalkan kepada kami, sila hubungi kami di ni 0145007938 ( Fauzi ) atau 0197063008 ( on Linda ).. terima kasih...

    ReplyDelete